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Sylla
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MessagePosté le: Dim 15 Jan - 13:43 (2012)    Sujet du message: Tout sur le Patch 1.1 Répondre en citant

Mardi 17 janvier prochain, Bioware mettra en ligne la mise à jour 1.1 de Star Wars the Old Republic. Ce patch sera le premier à implémenter du nouveau

contenu dans le MMORPG spatial de la licence de George Lucas.
 
SOMMAIRE
1. Zone litigieuse : Siège de Kaon
2. Opération : Palais de Karagga
3. Joueur contre joueur
4. Corrections de bugs
5. Notes de mise à jour
6. Maintenance
 
1. Nouvelle zone litigieuse : le siège de Kaon

Intitulé « Soulèvement des rakgoules » le patch proposera une nouvelle zone litigieuse pour 4 joueurs : « Le siège de Kaon ». Disponible en mode normal ou héroïque, avec un déroulement très
scénarisé. Cette nouvelle instance propulsera les joueurs sur la planète Kaon en proie à une épidémie globale. L'histoire est d'ailleurs importante au point que la trame scénaristique a été

séparée en deux, et les joueur pourront ainsi découvrir la suite des évènements dans la mise à jour 1.2.
Ce nouveau flashpoint sera très sombre, avec des droïdes pour faire office de lampe torche pour chaque joueur. Un des premiers boss de l'instance va acculer les joueurs contre un mur où ils
devront gérer les vagues de rakgoules venant de toutes parts, avant de pouvoir s'échapper grâce à une brèche dans le mur que les joueurs devront créer à l'aide d'explosifs. Les joueurs se

retrouveront alors dans une sorte de théâtre terrifiant dans le style des années 50.



Vidéo de présentation du « Siège de Kaon » 

 
 
Citation:
Bioware sur Zone litigieuse « Le siège de Kaon » (Source)

Le chaos règne dans l'hégémonie de Tion. La maladie des rakgoules se répand mystérieusement sur plusieurs planètes, tuant d'innombrables civils et faisant muter les survivants
en terribles créatures. Sur la planète Kaon, un groupe de rescapés se bat pour survivre contre ces vagues incessantes de monstruosités rakgoules. Dans chaque camp, la 
République Galactique et l'Empire des Sith vont tout mettre en œuvre pour sauver les leurs sur Kaon, localiser la source du virus et forger une alliance avec l'hégémonie de Tion.




 
Citation:
Bioware sur Mise à jour 1.1 : Soulèvement rakgoule le 17/01 ! (Source)

Aujourd'hui, nous avons le plaisir d'annoncer la sortie de la mise à jour de jeu 1.1 de Star Wars™: The Old Republic™ pour le 17 janvier ! Intitulée "Soulèvement des rakgoules",

elle ouvre la marche d'une longue série de mises à jour régulières venant étoffer le contenu du jeu. [...]
En plus de cette opération enrichie, nous proposons une toute nouvelle zone litigieuse intitulée "Le siège de Kaon". Avec jusque trois de vos alliés, vous pouvez maintenant vous

rendre sur la planète Kaon, où une mystérieuse épidémie de maladie rakgoule fait rage. Affrontez des hordes de créatures répugnantes pour localiser un petit groupe de survivants
et faire la lumière sur les origines de l'épidémie. "Le siège de Kaon" est l'occasion pour les joueurs de découvrir une nouvelle histoire captivante tout en gagnant du nouveau

matériel ! Un aperçu de cette zone litigieuse inédite est disponible ici !


 
 

 
 
2. Refonte du raid du Palais de Karagga

Une autre nouveauté de taille sera présente puisque l'opération du palais de Karagga sera revue et augmentée de trois nouveaux boss. Les joueurs seront confrontés à Karagga et au cartel des
Hutts après que ces derniers aient abandonné leur fameuse neutralité et rompu leurs accords avec la République et l'Empire. Préoccupés par la menace que représenterait un nouveau 
protagoniste dans la course à la suprématie galactique, les deux camps enverront donc des groupes de leurs plus puissants héros pour affronter Karagga et déterminer ses intentions.
Concernant les affrontements, si peu de choses ont volontairement filtré, sachez que des mécanismes de puzzle ont été mis dans l'instance, par exemple une tour de Hanoï. Il sera impossible 
de vaincre certains adversaires tant que le puzzle ne sera pas résolu. Ceux qui s'aventureront sur place seront confrontés à un Hutt, qui ne sera sûrement pas une simple larve sans défense, 
mais qui devrait vous réserver quelques surprises.
 
Citation:
Bioware sur Mise à jour 1.1 : Soulèvement rakgoule le 17/01 ! (Source)

La mise à jour de jeu 1.1 apporte de nombreuses nouveautés. Parmi elles, l'extension de l'opération "Palais de Karagga", désormais trois fois plus grande ! L'opération Hospitalité

Hutt mettra à rude épreuve vos compétences, et celles de vos alliés, face aux chasseurs de primes et droïdes de combat constituant l'armée privée de Karagga, et s'achèvera sur

un combat final épique ! En terminant le Palais de Karagga, vous gagnez accès à du matériel de premier ordre. Des récompenses encore plus prestigieuses attendent ceux qui

termineront l'opération en mode difficile !


 
Citation:
Bioware sur James Ohlen vous offre un aperçu du futur (Source)

De nombreux joueurs nous ont demandé plus d’informations au sujet de nos plans pour le futur. Qu’allons-nous offrir aux joueurs en termes de fonctionnalités et de contenu ? Bien

que nous ayons donné quelques informations au sujet des fonctionnalités sur lesquelles nous travaillons, nous n’avons pas offert beaucoup de détails sur le contenu. Nous avions

dit que nous vous offririons plus de zones litigieuses, d’opérations et de zones de guerre, et maintenant nous aimerions vous donner quelques détails sur celles-ci.
Le mois prochain nous inaugurerons une nouvelle zone litigieuse et l’extension d’une opération. La nouvelle zone litigieuse implique une épidémie pouvant avoir des conséquences

dramatiques pour la galaxie. Elle a lieu dans un tout nouveau monde et comprend des combats épiques. Je ne peux pas tout vous dévoiler, mais préparez-vous à quelque chose

de différent. L’opération étendue ne fait rien de moins que de reprendre le scénario du Palais de Karagga et d’en tripler la taille ! Elle inclut trois nouveaux boss et quelques pièces

d’équipements plutôt épiques. Vous ne nous croiriez pas si nous vous parlions du dernier boss, alors nous avons simplement mis une image.

Nous avons prévu de continuer à créer des zones litigieuses, des opérations, des zones de guerre et de nouveaux systèmes de jeu à un rythme régulier. Cette mise à jour arrivera

au début de l’année prochaine et n’est qu’un avant-goût de ce que nous vous préparons. Restez en ligne pour d’autres annonces !


 
 
3. Nouveautés PvP

D'autres ajouts importants seront opérés par le studio canadien, notamment au sujet du PvP. Les joueurs de niveau 50 pourront enfin accéder à des zones de guerre dédiées et ne seront plus
mélangés aux personnages des autres levels dans la mesure du possible. Si les temps d'attente devenaient trop élevés, les combattants pourraient quand même être mélangés.
Le patch 1.1 devrait aussi régler de nombreuses choses pour Ilum. Les objectifs sur cette planète étaient censés être sur timer, et ces timers verrouillés. Seulement à la dernière minute ils ont dû
les retirer, car les timers ne marchaient pas.
Le patch corrigera cela et apportera des améliorations. Il faudra se focaliser bien plus sur l'élimination des joueurs ennemis. Les objectifs vous donneront des buffs, mais au final ce sera
l'assassinat des joueurs de la faction adverse qui donnera les récompenses. Les tourelles et les points d'apparition seront également améliorés.
 

 
 
4. Corrections de bugs

Enfin, le patch 1.1 contiendra de nombreuses corrections de bugs et améliorations comme l'ajout de l'anti-crénelage.
 
Citation:
Bioware sur Mise à jour 1.1 : Soulèvement rakgoule le 17/01 ! (Source)

Et n'oubliez pas de consulter notre nouvelle section "Mises à jour du jeu". Nous y ajouterons des informations au fur et à mesure que le jeu sera mis à jour ! Enfin, la mise à jour de

jeu 1.1 inclut plusieurs corrections de bugs pour une expérience de jeu plus fluide. Nous posterons tous les détails concernant le patch sur notre blog de communauté à la sortie de

la mise à jour, mardi 17 janvier !


 
 
5. Notes de mise à jour

Voici les dernières notes de mise à jour en date, en anglais pour le moment :
 
Citation:
AmberGreen sur Game Update 1.1 - Additional Notes (Source)

Today, we will update the Public Test Server with even more changes and fixes for Game Update 1.1! We have addressed several mission bugs that could prevent certain missions

from progressing correctly, introduced many new fixes for bosses in Flashpoints and Operations, and much more. We’ve added over 70 changes and fixes in these additional notes,

and will continue fixing bugs affecting our players as a top priority. Thank you all for playing!
Note: The Public Test Server patch notes will be provided in English. The final release notes will be provided in English, French, and German when the content is moved to live

servers.
 
Star Wars: The Old Republic - Game Update 1.1 Additional Notes
 
Classes and Combat
General
- The cooldown indicator on hotbars no longer causes all ability icons to appear grayed out (unusable). Now, when an ability is on cooldown, it will not be grayed out if its

activation conditions (like resource costs or range) are met.
- Using character rotation keys no longer breaks a character out of cover.
Jedi Knight
Guardian
- Enure: This ability’s cooldown has been reduced to 1.5 minutes.
- Force Push: Now finishes the cooldown on Force Leap.
Bug Fixes
- Force Stasis: This ability is now correctly an instant ability when both Stasis Mastery and the 2-piece PvP set bonus are present.
- Plasma Brand: This ability’s tooltip now properly reflects the damage it does. Its damage has not been adjusted.
Sith Warrior
Juggernaut
- Endure Pain: This ability’s cooldown has been reduced to 1.5 minutes.
- Force Push: Now finishes the cooldown on Force Charge.
Bug Fixes
- Force Choke: This ability is now correctly an instant ability when both Force Grip and the 2-piece PvP set bonus are present.
Smuggler
General
- Flash Grenade now has a 60-second cooldown.
Scoundrel
Sawbones
- Accomplished Sawbones: The tooltip now reflects the actual healing bonus of 10/20/30%.
Scrapper
- Underdog: The tooltip for this skill has been re-worded to clearly state which abilities are modified.
Dirty Fighting (Shared Tree)
- Rough and Tumble: This skill now properly reduces the cooldown of Wounding Shots.
 
Companion Characters
Companions
Ashara Zavros
- Ashara’s Force Blast ability has had its damage increased.
- Ashara now animates correctly when using dual wield attacks.
Jaesa Willsaam
- Fixed a bug that could block marriage dialogue options with this companion.
Bug Fixes
- Companion abilities that have been disabled by the player no longer toggle back on when the companion is re-summoned.
- Corrected an issue that caused the indicator that a companion wants to talk to you to disappear.
- Companions no longer need to be re-summoned after selling trash items if the player mounts a vehicle after dispatching them.
- Traveling from a Contested Area to a Contested Region now causes companions to be unsummoned correctly.
 
Crew Skills
Crafting Skills
Below, you’ll notice some changes to high-end Biochem and Cybertech crafted items that reduce their output. We understand that these changes may cause concern for

Biochemists and Cybertechs, but we’ve made them in order to prevent a situation where any specific crafting skill becomes the objective “best choice” for players challenging

endgame content or PvP. We only make this type of change after very careful consideration, and only to ensure a level and fun playing field for all players.
Artifice
- All mod type item modification schematics have been removed from the Artifice trainer. These schematics were invalid, and could not be used if purchased.
Biochem
- All Energized, Exotech, and Rakata adrenals and stims now require 400 Biochem for use.
- The Exotech Medpac is now named “Exotech Med Unit.” Its overall healing has been reduced and is now in line with similar level medpacs, and it temporarily

increases the maximum health of its targets. Use of this item now requires 400 Biochem.
- The amount healed by Rakata Medpacs has been reduced. This item now additionally increases maximum health briefly. Use of this item now requires 400 Biochem.
Cybertech
- Wynz-Tek grenades now require 400 Cybertech for use.
- Wynz-Tek Grenades have had their damage reduced to bring them more in line with grenades of similar level.
- The Wynz-Tek Firestorm grenade’s damage has been reduced to bring it in line with grenades of similar level. It now deals damage every 3 seconds over 12 seconds.
 
Flashpoints and Operations
Flashpoints
Maelstrom Prison
- X-37 Oppressor Droid’s grapple can no longer be resisted, ensuring the fight mechanic behaves as intended.
Colicoid War Game
- This Flashpoint’s mission now correctly leads the players into the Flashpoint.
The Red Reaper
- The Red Reaper mission now updates correctly for the entire group when the mission is obtained on the Imperial or Republic Fleets.
Directive 7
- Bulwark was dealing more damage than intended in Normal Mode. His damage output has been reduced.
- Corrected an issue that caused Interrogator to sometimes spawn far more cyborgs than intended. The fight is now more manageable.
- Corrected an issue that allowed Replicator to become susceptible to crowd control in Hard Mode, making the encounter easier than intended.
The False Emperor
- Tregg no longer immediately initiates his whirlwind attack after leaping to a player target. Players now have more time to react and avoid whirlwind damage.
- Corrected an issue that caused Jindo Krey to randomly target players with his blaster attack. He now focuses those attacks on his primary target, making him

“tankable” as intended.
- Players can now acquire special Pulse Grenades outside of Darth Malgus’ throne room. These grenades aid groups lacking knockback abilities in defeating him.
Operations
Eternity Vault
- The Ancient Pylons now reset correctly if not solved within the allotted time.
- Soa’s mind traps unintentionally had 200k health in Nightmare Mode. This amount has been reduced significantly.
- The duration of the Penalty of Destiny effect in the Infernal Council encounter has been increased to 1 minute. Players are unable to assist other players in their fight

for the duration of this effect.
Karagga’s Palace
- Reduced the damage of Bonethrasher’s Overhead Smash attack and reduced the distance players are knocked back by his Backhand attack in Hard Mode. This

gives players more room to avoid being knocked into the pit.
- Bonethrasher no longer attacks players immediately after they fall into his pit when re-entering after being defeated, allowing players to regroup before engaging.
 
Items
General
- Several tanking relics that had the incorrect stats have been corrected.
PvP
- The PvP item “Heal Consumable” is now named “Warzone Medpac.” Its cooldown has been reduced from 5 minutes to 3 minutes and it now shares the 1.5-minute

cooldown with other medpacs. This item can be used effectively over time, but now cannot be stacked beyond what is intended.
- The PvP item “Overcharge Consumable” is now named “Warzone Expertise Adrenal.” Its cooldown has been reduced from 5 minutes to 3 minutes and it now shares a

cooldown with other adrenals. It (and other adrenals) no longer stack with the PvP Power-Up that increases Expertise to prevent Expertise values from increasing beyond

intended levels.
- Warzone Medpacs and Warzone Expertise Adrenals no longer share a cooldown with each other.
- A new line of high-end PvP relics with appropriate PvP stats have been added to PvP vendors.
Bug Fixes
- Removing a modification from an item and then re-inserting it no longer causes that modification to be lost upon area transitions.
- Battlemaster Bags now correctly contain Battlemaster Commendations.
 
Missions and NPCs
Missions
Imperial
- A Dangerous Auction: The step “Travel to Hutta” now updates if the player travels there via the Imperial Fleet.
- Death Marks: This mission now advances in the Star Cluster Casino regardless of player decisions regarding Yjal on Balmorra.
- Enclave Raid: This mission no longer becomes blocked if players complete the task “Defeat Tarisian Enclave Masters” before completing “Recover Tarisian Artifacts.”
- Hutt Hospitality: The conversation with Ambassador Rove now takes into account the outcome of a decision regarding Grub.
- The Mandalorian Killer: Kellian Jarro and Thendys Noori now correctly spawn during this mission.
- The Sacred Flame: Blank dialogue options no longer display during this mission’s conversations.
Republic
- Back Alley: Players now receive credit for defending the point with the turret.
- Lab Work: Choosing the dark side option in this mission no longer causes this mission to stop advancing.
- Prison Breaking: Rist Slayers, Stalkers, Torturers, and Prison Guards now respawn correctly.
- Rescue Operation: This mission now progresses normally if the player is defeated on the step “Use Your Personal Holocom” when fleeing the base.
- Scorched Earth: The mission objective NPC in this mission no longer spawns as friendly and unattackable in some instances.
- Shattering: Mission progression no longer becomes blocked if the player returns to the med center after being defeated in combat.
- The Shadow Fist: Mission progression no longer becomes blocked if the player closes the loot window on the step “Recover the Stealth Field Generator.”
- Thwarting House Thul: Thul Mercenaries, Thul Sharpshooters, and Thul Colonels now respawn properly.
NPCs
Bug Fixes
- Fixed a bug that could cause specific NPCs to appear miniature-sized in conversations.
- Players using the French and German clients can now obtain daily PvE missions.
 
PvP
World PvP
Ilum
- Automated defense turrets have been added to Empire and Republic taxi spawn points.
- Particle Cannons around the Empire and Republic bases now activate more reliably.
The Outlaws’ Den (Tatooine)
- Chests containing Mercenary Commendations are now available again in the Outlaw’s Den.
 
Space Combat
Bug Fixes
- Armor Upgrade 2 now has the correct armor value.
 
UI
General
- Players now receive the appropriate message when they are unable to enter an area because they are in an Operation group.
Bug Fixes
- Opening the Inventory Panel with the button on the Menu Bar now always correctly displays the reverse engineering button.
- Inviting a new player to a guild no longer causes the member list to display incorrectly.
 
Miscellaneous Bug Fixes
- Corrected an issue with older ATI cards that could cause the game to render as a black screen.
- Falls on the Republic and Imperial Fleets that should lead to death now properly do so. Players who die on the Fleets now respawn at the appropriate med center.
- Corrected an issue that could cause the game to crash during area transitions.
- Fixed a bug that could cause players to fall through the world during or after a conversation or cinematic.


 

 
6. Maintenance
 
Citation:
Joveth Gonzalez sur Maintenance prévue : 17 janvier 2012 (Source)

Bonjour à tous, nous souhaitons vous informer qu’une maintenance prévue aura lieu pendant huit heures le 17 janvier 2012, à partir de de 09H00 CET (heure de Paris) et jusqu’à

17H00 CET (heure de Paris) pour préparer notre première mise à jour d’ampleur : le Soulèvement des rakgoules ! Tous les serveurs et le site SWTOR.com seront indisponibles

pendant cette période. Cette maintenance ne devrait pas durer plus de huit heures, mais pourrait être prolongée.
La mise à jour 1.1, le Soulèvement des rakgoules, est la première d’une longue série de mises à jour ajoutant du contenu au jeu. Attendez-vous dans cette mise à jour à une vaste

extension de l’opération du palais de Karagga, à une nouvelle zone litigieuse appelée « Le siège de Kaon », et à de nombreux autres changements !
Pour plus d’informations, veuillez consulter notre article sur la mise à jour 1.1.
Nous essayons, en général, de limiter notre maintenance à une fois par semaine : le mardi. Nous prévoyons que cette maintenance hebdomadaire ait lieu pendant une période

creuse pour les joueurs d’Europe et d’Amérique du Nord. Nous essaierons d’informer les joueurs de la durée prévue des maintenances quotidiennes au moins 24 heures avant le

début de celles-ci.
Maintenance prévue
Date : mardi 17 janvier 2012
Durée : De 09H00 CET (heure de Paris) à 17H00 CET (heure de Paris)
Tous les serveurs et le site SWTOR.com seront indisponibles pendant cette période. Cette maintenance ne devrait pas durer plus de huit heures, mais pourrait être prolongée.
Merci pour votre patience pendant les maintenances de Star Wars™: The Old Republic™.



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MessagePosté le: Dim 15 Jan - 13:43 (2012)    Sujet du message: Publicité

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Lukar
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MessagePosté le: Lun 16 Jan - 11:15 (2012)    Sujet du message: Tout sur le Patch 1.1 Répondre en citant

Merci a toi Sylla d'avoir relayer l'info ici Okay
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MessagePosté le: Aujourd’hui à 10:52 (2018)    Sujet du message: Tout sur le Patch 1.1

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